0
Poniedziałek | 8:00 - 19:00 |
Wtorek | 8:00 - 19:00 |
Środa | 8:00 - 19:00 |
Czwartek | 8:00 - 19:00 |
Piątek | 8:00 - 19:00 |
Sobota | 9:00 - 14:00 |
Obecnie Neoplan jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najlepszych marek gamy autobusów miejskich i autokarów. Niemieckie przedsiębiorstwo rozpoczęło swoja historię w 1935 roku. Jednak produkcja tych popularnych maszyn, pod obecną nazwą, ruszyła dopiero w 1953 roku. W tamtych latach sprzedaż autobusów miała miejsce na terenie Europy, Azji, Afryki i Ameryki Północnej.
Już od początku swej działalności marka Neoplan prezentowała na rynku nowoczesne, komfortowe i trwałe rozwiązania. Produkty tej marki wyróżniały się futuryzmem i wieloma innowacjami technologicznymi. W 1957 opracowano pierwszy model autobusu posiadający m.in. powietrzne zawieszenie (powietrzne zawieszenie zostało opatentowane w 1958r. i stanowiło duży krok w branży produkcji autokarów turystycznych). Znacząco zwiększyło to komfort podróży, który był porównywalny z podróżowaniem autami osobowymi.
Największa sensacja miała jednak dopiero nadejść. Neoplan rozpoczął produkcję autobusów zajmujących się obsługa lotnisk. To był strzał w dziesiątkę, ponieważ te modele miały wszystko, czego było wtedy potrzeba – niską podłogę i zróżnicowane gabaryty. Bardzo szybko Neoplan zyskał miano lidera w branży pojazdów przeznaczonych do obsługi lotnisk.
Twórcy marki Neoplanu jeszcze wielokrotnie produkowali pojazdy wbrew modzie, wywołując wielokrotnie szok na rynku. Te działania jednak kończyły się sukcesem. Neoplan Hamburg – jak nazywał się innowacyjny projekt marki – wyróżniał się powiększoną powierzchnią bocznych okien, co było na tamten czas dużą rewolucją.
W 1994 roku do MZT trafił pierwszy, niskopodłogowy pojazd, a następnie miasto Poznań zdecydowało się na zakup kolejnych pięćdziesięciu egzemplarzy modelu Neoplan N4020/3. Sama marka jest obecnie najbardziej rozpoznawalną firmą autobusów w Polsce. Pod jej szyldem wyprodukowano łącznie 697 maszyn, z czego najwięcej w cztery lata po rozpoczęciu działalności spółki. To nowoczesność, wygoda i elegancja sprawiły, iż marka ta jest tak bardzo popularna w wielu krajach.